Igen i år sælger tre søskende juletræer: Men der sker også noget nyt

I flere år i streg har tre søskende solgt juletræer og doneret halvdele af overskuddet til et godt formål. I år har de dfået endnu en ide.

De Aktuelle Nyheder 14-12-2025 kl 15.13

 

Tre søskende i Fabjerg har i flere år solgt egne juletræer, og det gør de igen i år.

For et par år siden fik søskendeflokken juletræerne af deres forældre, som gerne vil lære dem om iværksætteri.

I fællesskab besluttede de tre søskende, at de ville donere 50% af deres overskud til et godt formål, og sådan bliver det også igen i år. Pengene donerer de til foreningen Ringe i vandet, som hjælper børn og unge i Lemvig Kommune.

Vores forældre har altid opdraget os med, at vi skal tænke på andre og støtte andre, som ikke har særligt mange penge, siger en af de tre søskende Malias Bjerg.

Men der er også noget, der er anderledes i år. De har nemlig besluttet at lave et julemarked oven i hatten, som løber af stablen på gården, hvor familien bor.

Vi har et julemarked, hvor folk kommer og stiller ting, de gerne vil sælge. Så sælger vi dem for dem her på markedet, siger Malias Bjerg.

Det er de tre søskende, der har fundet på at arrangere julemarkedet oven i. Deres forældre støtter op, men det er de tre søskende, der står for langt det meste.

Vi bakker bare op, hvor der er brug for det, siger Michelle Bjerg.

Af Victor Bjerre Journalist TV MIDTVEST

Relaterede artikler​